Frågor och svar - Momentum
Nu har vi varit live med den nya hemsidan samt det nya fastighetssystemet i en vecka. Här samlar vi lite svar på de mest förekommande frågor vi hitintills fått till oss.
Det blir naturligtvis en hel del frågor, när något är helt nytt. Vi hoppas denna "Frågor och svar" ska vara till hjälp, för att underlätta i användandet av nya hemsidan.
- Varför har jag fått två mail med lösenord från er?
Dessvärre blev det ett fel med utskicken i samband med lanseringen som gjorde att det skickades två mail till samtliga användare. - Vilket av lösenorden ska jag använda?
Prova det första du fått skickat till er. Om inte det fungerar provar du det andra. Om nu inget av dessa fungera, maila eller ring oss så ombesörjer vi ett nytt lösenord åt er. - Jag kommer inte in på sidan, trots att jag klickat på "glömt lösenord"?
Eftersom att det nya systemet kräver verifiering av e-postadress första gången man loggar in, gör detta att "glömt lösenord" inte fungerar för ens dess att man genomfört den här första inloggningen. Man kan säga att eftersom kontot inte är bekräftat, finns där heller ingen mail att skicka det nya lösenordet till. - Det fungerar inte att logga in med Bank-id?
Om ni upplever problem med inloggning med Bank-id, skulle vi vara väldigt tacksamma om ni kan ta en bild/skärmdump och maila den till oss på info@osthammarshem.se. Detta då vi behöver kolla med banken, och det kan då vara bra att se exakt vad som är felet. - Jag har nyligen registrerat ett konto, men nu kommer jag inte in?
Eftersom vi har flyttat all data/information från det gamla systemet till det nya systemet, behövde detta ske ett antal dagar innan lansering. Detta för att Momentum, leverantör av det nya systemet, skulle ha tid att föra in allt i det nya systemet inför att vi tog det i bruk. Detta skapar ett glapp, från den 18 maj till 25 maj, då man kunnat registrera sig i gamla systemet men inte blivit överflyttad till det nya. Är det så att ni skapat konto under denna tidsfrist, registrera ett nytt konto och hör sedan av er till oss så lägger vi kötiden från den dag ni egentligen hade registrerat er (då vi ser detta i det gamla systemet). - Tidigare kunde man se lediga lägenheter utan att vara inloggad?
Det går fortfarande att se våra lediga lägenheter, utan att vara inloggad. Ni klickar på "Sök boende" högst upp på sidan. I nästa vy klickar ni på den blå sök-knappen nere till höger på sidan. Då blir samtliga lediga lägenheter synliga. Önskar ni göra en intresseanmälan, ja då behöver ni dock logga in. - Jag är osäker på om jag lyckats med den första inloggningen?
När ni klickat på länken i mailet och skrivit in det tillfälliga lösenordet så får ni välja ett nytt, personligt lösenord. Efter det skickas ni till er sida. Ni ser alltså att inloggningen lyckats genom att det står "Välkommen" följt av ert namn högst upp. Är ni osäker om det fungerat, klicka på "Mina Sidor" högst upp på sidan, och prova logga in med det lösenord ni själv valde. - Varför ser jag inte mina avier på hemsidan?
Dessvärre fanns inte möjlighet att överflytta tidigare hyresavier till det nya systemet, därför syns dem inte på "Mina Sidor". Första utskick av avier från nya systemet kommer att avse juli-månad, och den samt kommande avier kommer synas på hemsidan. Behöver du någon av dina tidigare avier, maila eller ring oss så ser vi till att tillhandahålla dem. - Varför syns inte våningsplan och planskiss på lediga lägenheter?
Tyvärr var det inte upplagt korrekt i det tidigare systemet, och därmed återfinns inte den informationen alla gånger i det nya systemet, då vi endast kunnat flytta befintlig information. Nu när lanseringen är klar, påbörjas efterarbetet med att fylla systemet med korrekt och komplett information. - Var ser jag min kötid?
Du loggar inpå "Mina Sidor" och ungefär halvvägs ned på sidan återfinns köpoängen. "Mina sidor" är uppbyggt i sektioner, vilket innebär att man kan behöva fälla ut en viss sektion för att se informationen i den. Detta ser ni genom att det antingen visar sig ett plustecken alternativt ett minustecken i högra delen av vyn. Plustecken visar att det finns ytterligare information att visa, och minustecknet kan gömma information i vyn.
Vi hoppas denna information är till hjälp för er. Om det är någon annan fråga eller något ni behöver vidare assistans med, tveka inte att antingen ringa eller maila oss!