Här finns praktisk information om tjänster som hör till ditt boende.
Bredband, TV och telefoni
Med vårt öppna fibernät väljer du själv tjänsteleverantör och beställer bredband, tv och telefoni på:
Där skriver du in din adress, för att därefter välja leverantör. Du kan ha olika leverantörer för tv, telefoni och bredband.
Grundutbuds-TV (1:an, 2:an, 4:an) kan du beställa genom att välja "Allente" från leverantörerna, alternativt ringa Global Connect på 0200-43 00 00.
Om du skulle drabbas av skadedjur
Om du som hyresgäst hos oss drabbas av skadedjur så kontakta genast din bovärd! Bovärden i sin tur förmedlar kontakt med vår avtalade entreprenör som hjälper dig med råd, tips och praktisk hjälp.
Fastighetsnära insamling
Vi tillämpar fastighetsnära insamling i våra bostadsområden. Detta innebär att bostadsområdena är försedda med antingen miljörum eller sopskåp, med möjlighet att sortera sitt avfall. Det går att sortera kartong, papper, plast, metall, matavfall, batterier och glödlampor. Du kan läsa mer om FNI hos Östhammarshem här!
Övriga avfall, så som färg, elektronik, möbler och liknande, behöver lämnas hos Östhammar kommuns återvinningscentraler.
Öppettider och övrig information kring kommunen återvinningscentraler finner du här!
Gästrike Vatten står för dricksvattenförsörjningen i Östhammars kommun.
Du vet väl att du kan få driftmeddelanden från Gästrike Vatten direkt i din mail? 💧
Det är ett smidigt sätt att snabbt få reda på både planerade såväl som akuta avstängningar av vattnet i ditt område, och gör det enklare att förbereda sig på avbrott i tillförseln.
Prenumerera på driftmeddelanden genom att besöka: https://gastrikevatten.lime-forms.se/forms/L1HmTNSlcf3ObGcRwncb